Hur blev hon så stor ?

Vi har varit i valet och kvalet på om vi ska köpa ny bilbarnstol eller om vi ska vänta med de. Vi har kikat och pratat med återförsäljare och även med NTF. Man kör ju sin dyrbaraste skatt och då vill man ju ha de säkraste.
Vi hade Maxi Cosi Cabriofix som babyskydd och konstaterade att vi skulle fortsätta med samma märke. Nu har vi en Maxi cosi mobi, hur bra som helst. Joline sitter som gjuten där i. Liten blev plötsligt så stor.


Dagen idag kommer vara lika lugn och sansad som tidigare veckan har varit. Joline ville ha morgon klockan 06 så Mamma är väl sådär pigg. Älskar verkligen att vakna av hennes Joller, jag blir varm i hela kroppen. Men ikväll när hon går och lägger sig ska jag tala om för henne att de är mysigare att sova lite längre och vakna med ett leénde runt ... 09?
Älskade lilla skitunge♥


Kommentarer
iaa

lite nyfiken på hur stor/ liten er dotter är...

2011-05-12 09:27:27
Liza - Mamma till Joline

Liza svarar



iaa - Våran dotter är 4 månader.

2011-05-12 09:58:44
URL: http://lizagood.blogg.se/
Liw

Det går fort. Så är det :-)



Jag skulle nog ha väntat, vi bytte stol när Mait var 8 månader och innan dess satt hon inte tillräckligt stadigt för att sitta bra i en större. Rekommendationen är ju 9 månader eller 9 kg, men Mait var så lång för sin.



kram

2011-05-12 16:27:21
URL: http://liwetochvardagen.se
Angelica

Grymt bra val av stol. Älskar den. Hade jag haft bil själv hade jag valt den med till mina grabbar.

2011-05-12 20:59:14
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
iaa

ja funderade mer på längd och vikt för dom större stolarna är väl från 9 kg..?

2011-05-13 20:15:55
Liza - Mamma till Joline

Liza svarar



iaa - Jag var på en föreläsning om just bilbarnstolar hos NTF och dom går ut starkt med att så fort bebisen/barnet är såpass stabil att hon/han kan hålla upp huvudet så ska man byta från babyskyddet till stol nummer två. Den ska tydligen vara mycke säkrare. De säger även alla återförsäljare jag varit i kontakt med. Hoppas dom vet vad dom pratar om :)

2011-05-13 22:40:56
URL: http://lizagood.blogg.se/
iaa

ah okej hade jag inte en aning om men det låter ju iofs ganska logiskt. börjar bli ganska tungt att asa runder på sin snart 7 kg klump i babyskyddet

2011-05-14 14:57:08

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0