Söndags Funderingar

Vilket väder vi haft idag. Solen har strålat hela dagen och de har t.om varit varmt. Nu är Joline ägare till sina första solglasögon.

Hur söt är hon inte ?

Vi har haft en hel del planering inför namngivningen även handlat de mesta för dukning och dekoration. Färska blommor får inhandlas samma dag men en del är iallafall avklarat. Längtar så.
Dagen har även gått i funderingarnas tecken. Ibland snöar man ju in på saker och ibland är de svårt att släppa dom. Idag har varit en sådan dag.
Inser hur mycke jag saknar min bror som flyttade till Gävle för snart 1 årsedan. Då även min brorson som jag knappt aldrig ser längre, när dom bodde här så sågs vi flera gånger i veckan. Känns så tråkigt att missa hans uppväxt då jag varit med under graviditeten och tills han flyttade vi 2 års ålder.
Idag ringde min bror och sa att dom inte kommer hit på Jolines namngivning. De kändes som ett slag i ansiktet då jag saknar dom oerhört och verkligen sett fram emot att dom kommer ner. Dom har träffat Joline i 5 minuter när hon var nyfödd. Vill dom inte träffa henne mer?
Tänker även på Jolines mormor och morfar som bor 30 minuter bort men inte träffat Joline på 1 månad. Så mycke dom missar vilket värker i mitt hjärta. Deras lilla barnbarn växer från att vara ett litet spädbarn till att bli en bebis med egen personlighet. Allt som händer från dag till dag, de missar dom. Varför?
När jag växte upp hade jag inte kontakt med min farmor och farfar (har de fortfarande inte) och jag minns hur jag saknade de. Sa alltid att så ska mina barn aldrig ha de, nu känns de som att de är åt de hållet de lutar fast med mina föräldrar. Jag kan inte hålla ihop en hel familj, jag är bara 1 person.

Som sagt, Söndagen gick i funderingarnas tecken!


Kommentarer
anki - mamma till jamie

Jamie har ett par liknande i svart :-D längtar till imorgon då vi ses igen :-) joline är ju såååå söt i de brillorna!!

2011-04-17 22:00:33
URL: http://ankihansson.blogg.se/
Angelica

Känner igen det där med diverse släktingar.

Min bror sa inte grattis när Bobbo föddes, var inte med på dopet heller. De var inte ens med på hans 1års kalas. Allt pga av en otroligt löjlig sak.

Min mamma hjälper mig ju ibland, som tur är.

M´s familj, ja vad ska jag säga. De är inte så involverade.



Jag har alltid haft min mormor och morfar nära, även min farmor. Jag vill ju ha det så för mina barn. Men tyvärr är det inte så.

Funderar på att hyra en mormor/farmor/morfar/farfar åt dem. =)

2011-04-17 22:01:58
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Jonna

Vet precis hur du känner, mina syskon skiter i Joel. Vi hörs aldrig verkligen. Det är så himla tråkigt!! :(

2011-04-18 12:03:13
URL: http://jonnaterese.blogspot.com/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0