Man lär så länge man lever ..

Joline tycks ha börjat med en ny grej. Strax innan kl 04 så ska hon vakna och babbla och bara vara vaken och glad - underbart! Men. Jag vill inte starta dagen 04 oavsett hur underbart glad hon är. Detta resulterar i att jag är ganska trött på dagarna men som Mamma tycks man hitta någon extra växel som man kör i för att klara dagen.

Igår kväll åkte vi och hälsade på Jolines Farfar och BonusFarmor och detta va efter Jolines läggdags. Detta fick vi lära oss en läxa av. Inte åka iväg med Joline efter klockan 20 eller iallafall låta henne sova vidare i sitt babyskydd. För visst hon gav väl oss ett o annat leende men mest så gav hon oss gallskrik - en trött tjej som ville sova! Har aldrig hört henne skrika så och inget hjälpte, så fort vi satte oss i bilen - zZzZzZ
Nu vet vi detta iallafall och ska försöka att inte rubba sov rutinerna för mycke, hon kanske gav igen 04 imorse för att rubba mina rutiner.

Vad har ni för sovrutiner till era små?

På dagens schema står de att jag och Joline ska ta oss en liten tur till Ica Mai för att handla nya blöjor till bajsmonstret. Idag ska vi köpa Libero 3 - wohoo! Trodde ALDRIG jag skulle bli så exalterad över att gå upp i en blöjstorlek men de känns som ännu en milstolpe. Man beöver nog vara förälder för att förstå tror jag. Nu står de iallafall Bebismys på schemat!

Kommentarer
Sara

Mina skruttar brukar alltid lägga sig klockan 19. Iallafall när det är skola och dagis för dom stora. Novis sover 2 ggr på dagen, en liten snutt på morgonen, och sen 2,5 h mitt på dagen! Noel och Elias var också jätte känsliga när deras sovrutiner rubbades när de var små. Så det var bara till att hålla på rutinerna, då hade jag nöjda och glada barn! Hon är verkligen helt super söt din lilla Joline! Kram

2011-04-14 10:06:28
URL: http://www.smuliz82.blogspot.com
Tora - Viggos mamma

Viggo hade jättebra rutiner innan men de försvann för ungefär en månad sedan och nu vaknar han flera gånger om nätterna, vill ha napp och ibland blir han inte nöjd förän jag tar upp honom o lägger honom mellan oss. Suck. Innan sov han hela nätterna.



haha ja finbesök i betongstaden vet du! ^^ Ibland får man åka hem och visa sin fula nuna ;)

2011-04-14 10:38:06
URL: http://glitterfjolla.blogg.se/
Åsa - mamma till Tindra

Det blir lätt kaos när man rubbar sovtiderna har vi märkt här också, det är schema som gäller för oss!

Tösen sover hela natten från ca 19:30-07:00 sen är hon vaken en timme och vill ha en liten powernapp på 30 minuter, sen är vi igen vaken och sen sover vi ute i vagnen från ca 10:30-14:00 och sen är vi igen vaken och vill ha en powernapp på 30 minuter igen en 15:30-16:00 tiden, sen är vi vakna till läggdags!

2011-04-14 15:22:18
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
˙·٠•●♥ Ida & Jouline ♥●•٠·˙

Om det är en bra natt som hon har för det mesta så äter hon en tallrik gröt vid 18, sen ca 30 min senare så får hon en flaska ersättning. Byta blöja på med pyjamas och massa bebis mys. Kl 19 vill J lägga sig.

Oftas somnar hon direkt eller ca 19,30. Sen sover hon till ca 06 ibland får jag gå upp och ge henne nappen vid 03. Vid 06 äter hon en flaska mat och får ren blöja för att sen sova vidare till 09 =)

Peppa peppa så har hon hållit på såhär sen hon föddes. Vi har haft några jobbiga nätter nu men inatt sov hon som ovan =)

2011-04-14 21:25:56
URL: http://alexandraida.blogg.se/
frida

Noel går alltid å lägger sej vid 7-8 och då försöker jag vara hemma med honom. Även om han ofta somnar vid den tiden när vi är borta oxå så tycker jag de e jobbigt att väcka stackaren när vi kommer hem för att byta till pyjamas åså.



Noel har fått börja lite me 3;ans blöja redan nu oxå :D Vi fick me oss en från bvc att testa å den funka kanon även om den satt jätte högt upp på honom hehe.. men sen kom hans pappa me ett sån paket igår oxå så nu får han ha 3;orna :p Så nu använder vi nog bara upp dom 2;orna iv har å sen köper vi inga fler såna :)

2011-04-15 19:50:53
URL: http://fritte.blogg.se/
Jennie ♥

sv: ingen fara :) jag ville bara veta hur mkt de kosta och hur stora de är?



kramis

trevlig helg! ♥

2011-04-15 21:27:18
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Linda-Mamma till Alfred

Ja vi mysr för fulla muggar verkligen..=) Helt underbart att få ha det lilla livet i famnen som man burit på i 9 mån;)Haha vi har oxå ett litet bajsmonster här hemma..men vi har ettor vi men de börjar bli för små..=)

2011-04-17 17:20:08
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0