Mörbultad

Ja igår så spenderade vi 5 timmar på förlossningen. De va 5 sega timmar och om de hade gällt mig hade jag åkt hem efter max 2 timmar.
Jag märker hur orolig jag blivit sedan Bebis planterades i magen och man märker att livet inte kretsar kring en själv längre. Hur blir de då när de lilla livet kommer ut?!

Jag nojjade upp mig igår, sjukt mycke och kunde inte släppa de. Vi va ju hos BM i Tisdags och lyssnade på hjärtat och kollade SF måttet och allt såg bra ut. Men jag fick någon magkänsla att något inte stämmde. Fick för mig att fosterrörelserna minskat och jag kunde inte släppa tanken. Så efter jobbet åkte vi upp till förlossningen och lyssnade på hjärtat. De lät kanon bra och kurvan va precis som den skulle. Men BM ville att vi skulle ta ett UL för att kolla så att de fanns tillräckligt med fostervatten. MEN de fanns EN läkare tillgänglig. Hon skulle täcka upp hela akuten plus allt på förlossningen. Detta gjorde att vi satt o väntade i 5 timmar. Stackars C som skulle upp kl 06. Hursom, hon kollade allt. Fostervatten, andning, hjärta, blodflödet i navelsträngen. Dom skrämde Bebis för att kolla hur den reagerade och vi såg även att h*n hade hicka. Allt va precis som de skulle. Enligt hennes mätningar så va Bebis precis så stor som den skulle och oron släppte som en sten. Läkaren sa att ju längre gången man går ju mindre kan man känna då de blir lite trångt för den att tumla omkring. De va mysigt och se den igen men jag hoppas slippa åka upp dit av oro igen. Tack gud att jag har Castor som ställer upp♥
Nu sparkar Bebisen ordentligt för att inte göra Mamma orolig.



Kommentarer
emmelist

vad du oroar dig! men antar att det lätt kan bli så!

sparka på nu bäbis!

2010-10-07 11:59:35
URL: http://emmelist.blogg.se/
Emmelist

ja det har du helt rätt i! jag kommer nog kolla konstant när det är min tur :P



jo det är ok. mkt plugg, sjuk åså...men funkar. vad gör du idag?

2010-10-07 14:35:09
URL: http://emmelist.blogg.se/
Angelica

Vad skönt att det var ok.

Vet hur det är, jag fick för mig att B slutat röra sig. Hemsk känsla.



Håller tummarna nu och jag tror det kikar ut en grabb precis innan nyåret. ;)

2010-10-07 15:06:49
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Siri

usch stackars dig! Det är så lätt att nojja upp sig sådär. Jag får för mig sjuka saker hela tiden... Ta hand om dig&magen och njut av din fina man&söta hundar! stor kram

2010-10-07 19:36:47
URL: http://www.sirchen.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0