Onsdag

Ja halva veckan har gått och idag är de 3 dagar till BF. Tiden rullar på snabbare än jag trodde den skulle göra. Har hållt mig ganska sysselsatt så de kan ju vara därför.

Igår kom de hem en kille från Trygg Hansa för att prata barnförsäkring med oss. Allt låter ju bra men de är så mycke om och men när de gäller alla försäkringar. Har ni någon barnförsäkring?
Vi får se vad vi bestämmer oss för, såklart ska Bebis ha försäkring men vilken är frågan.

Dagen blir lugn då bilen är iväg för att få tonade rutor, så de blir nog till att pilla lite här hemma. Har två hundar som ligger och stirrar på mig så jag får väl mysa lite med dom nu.




Kommentarer
Mikaela - gravid i vecka 31

Det är många som säger att man kommer sakna den sedan, och jag tror dem! Men jag tror det mest tomma kommer bli att man inte känner de där små rörelserna där inne något mer :( Men i och för sig, man har juh sin lilla i sin famn då :)

2010-12-15 12:53:42
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
I väntan på Liten - Gravid i vecka 37

haha eller hur och ser man tillbaka nu var man pytteliten :P

2010-12-15 13:23:30
URL: http://madeleines.se
Yohanna

Skööööönt att tiden går snabbt :) Shit vad galet härligt det blir för er snart!! När det än blir ju! :) Å vi har barnförsäkring, men tog ett tag innan vi skaffade det.. å ärligt talat undrar jag ibland vad man ska ha den till eftersom vi har fri sjukvård för barn i vårt land typ? Men vi har hos Skandia..... 1700kr/år eller nåt sånt.

2010-12-15 13:36:21
URL: http://maiplu.se
Åsa - mamma till Tindra

Vi har nog tagit barnförsäkring, så har man ifall något skulle hända :)



Kramar

2010-12-15 13:37:45
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
karina

du har så fina hundar :)

2010-12-15 16:25:53
camilla

vi har folksam sjuk och olycksfallsförsäkring på båda tjejerna har själv haft den när ja va liten,betalar via autogiro i mån och tror vi betalar 109 för hon som e 3år och typ 50 för den lilla som e 6mån,och tro mig du kommer sakna magen,så fort de bubblar eller nått i magen så kommer man förknippa de med rörelser,haha. Jag har alltid saknat sparkarna när jag har gått o lagt mig el suttit framför tv,i början kommer de kännas lite konstigt men då räcker de att du kollar sidanom dig och du kommer inte fatta att h*n finns hos dig,följer med spänning nu!!

2010-12-15 18:40:29
Liza |Gravid v39+4|

Karina: Tack så jätte mycke :)

2010-12-15 21:41:17
URL: http://lizagood.blogg.se/
Martina

I många personförsäkringar (typ liv- och olycksfallsförsäkringar) så ingår barnförsäkring hela graviditeten och upp till barnet är 6 månader. så kolla på dina försäkringspapper så kanske bebisen redan är försäkrad i din försäkring.

2010-12-16 09:59:17

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0