Pinnocio, Ica Maxi och Pullallergi !

Den alltid lika efterlängtade Söndagen är här, heligt soffliggande och mys me familjen. Söndagar är den mest underskattade dagen på hela veckan.

Helgsummering är väl de som brukar tas upp i bloggen när de är Söndag så jag får väl inte vara sämre denna dag.

Kan ju börja me att vi fått Ica maxi i borås, de va ju inte från helgen men iallafall och likaså har vi fått en staty av pinnocio som så stolt står i en rondell i våran lilla stad. Detta har väckt stor uppståndelse både positivt och negativt då folk ÄLSKAR att ha åsikter om allt. De har debbaterats om denna Pinnocio och folk har rasat över att han ska pryda Borås. Invigningen i fredags va enorm, gator va avstängda, fyrverkerier smällde o folk vallfärdade till denna staty. När Ica Maxi skulle öppna sov folk utanför kvällen innan för dom första skulle få en hemtelefon som affären nu säljer för 150 :- . Invigningen där va minst lika stor som den för pinnocio. Jag kan inte hjälpa att fundera över : Har Boråsare inget liv ? Är detta de största som hänt staden ? Tanken på detta får mig att skratta samtidigt som de gör mig lite fundersam. Boråsare har inte mycke till liv är min summering av dessa två händelser.


image62


Har jobbat hela veckan, då även helgen. Har vart en rätt lugn helg faktiskt, vilket va rätt skönt. Fick mig en hel del sköna skratt igår faktiskt när en kille på jobbet skulle förklara att han inte mådde så bra. Grabben har inte bott i Sverige så länge så han är inte jätte duktig på svenska. Jag frågar hur han mår och han svarar:
"Jag mår bra, lite sjuk bara. Har pull allergi"
Fick kämpa hårt för att inte brista ut i en enorm skrattattack i den stunden. Sen när jag berättade om denna händelsen till mina kära kollegor va skrattet ett faktum. Vi behöver inte mycke för att skratta på de stället iallafall.
Träffade även på min bilskolelärare igår som va lite små sur på mig för att jag inte tagit detta me körkortet på allvar. Så jag lovade han att komma upp på måndag o se till att få fixat de sista. Undrar om han minns de, han va minsann lite små onykter. Ska undersöka saken!

Två arbetsdagar nästa vecka, vet inte ur jag ska klara av de men ja ska försöka iallafall. Imorgon har vi våran söta praktikant från Tjörn oc världens bästa Emma ska provjobba. Ska bli kul imorn faktiskt.
Tisdag är de personalfest, efterlängtad sådan. Vi ska till Varberg på fångarna på gården och de ska bli skit kul. En hel del nya ansikten som e skit roliga. Ska bli extra kul me Artin o Korven, våra kära roddare. Ja de ska bli intressant o se vad som händer då våra personalfester brukar spåra ur totalt på ett roligt sätt.
Återkommer med mer efter våra bravader!

















Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0