Nytt inlägg på ny dator...


Ja så va de dags igen, kladd o mera kladd. Inte kunnat skrva på ett tag för jag har som man säger, vart mellan två datorer! Köpte en ny i Lördags o slängde då ut de groteskt stora databordet och ut me den stationära datorn. In kom istället en sprillans ny Laptop som jag nu när den äntligen funkar, Älskar!
Men som vanligt när de gäller Liza o Castor och tekniska prylar så funkar de aldrig första, andra,tredje eller femtionde gången. Ringt alla mina vänner o syskon som jag vet är kunniga men ack nej (tack för erat tålamod förrästen) Vårat problem var ju då givetvis internet. Vi hade inga ip adresser eller nätmaskar o allt va de nu heter. Givetvis finns de ju ingen som jobbar på helgerna och kan hjälpa till me att supporta en förtvivlad Liza. Brilijant som jag ändå är skapad så kom ja på att ip skiten står ju på gamla datorn och visst gjorde den de. Men inte fan gick de för de. Ringde till Universal på måndagen och hon hjälpte mig med att skriva i exakt samma siffror igen. Idag, idag är de torsdag, har ja kommit på att de faktiskt ändrades två nummer som vi hade som 92, de skulle vara 29. Kanske inte är så brillijant som jag vill påstå. Skit i de, nu har vi ett fungerade internet, problemet är nu att få iordning på de trådlösa. Släpar med mig 125412164865 sladdar för att kunna sitta i soffan o mysa me datorn i knät. I-lands problem av allra högsta grad.

Ska jobba idag me, tycker att de ska bli kul o jobba idag. Torsdagar är lagom hektiska och man har massa tid för o snacka skit om alla som inte är där. Ta ALLT jag skriver på största möjliga allvar. Imorn ska mina arbetsuppgifter ändras lite, ska minsann stå i garderoben o vara otrevlig istället för vi borden. Ska bli kul som fan. De sega är bara de att jag börjar kl 21, ja kommer ju va lagom sugen att åka till jobbet den tiden.

Igår hade jag besök utav mina absouta favoriter, Linda o hennes dotter (min guddotter) Melissa , Josefin och hennes Underbart söta lilla boll till son, Liam! Skönt o veta att om barnen skriker så kan man lämna tillbaka dom till sina rättfärdiga ägare, de behövdes inte igår. Jag o melissa hade grymt kul, hon är 2 år och extremt rolig. Liam är 8 månader så han är mest bara söt. Mysigt!

Avslutar dagen med att Gratta Nelli på hennes 1 årsdag. Dotter till min bästa vän Hilla. Kärlek till er båda!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0