Över Äntligen.

Denna helg var min lediga, men ack nej. Fick jobba idag för de va de sista julbordet för i år och de avslutades storslaget. Massvis med folk, fullbokat och lite där till. Intressant o se min chef trolla med platser OCH personal. Va en hektisk afton iallafall, tror gästerna va nöjda. De som e så tråkigt med julbord är att de får verkligen fram de värsta ur folk. Finns ingen månad som är värre än December. Folk blir verkligen snor fulla. Företaget betalar ofta iallafall så de räcker till en redig fylla, oftas är dom bara ute en gång om året med sina kollegor och då ska de festas till rejält. De är tråkigt för oss att behövas neka folk att köpa men tyvärr händer de allt för ofta framförallt under julborden. Slit o släp. Som ni hör så tycker ja inte de är så kul med julbord, tror alla mina kollegor håller med mig om de. SÅ alla är glada att de är över nu och nya tag till juldagen.

Imorgon ska de shoppas lite, de sista julklapparna ska inhandlas. Ska även slå in vissa saker som ja inte haft tid me nu. Sedan bär de av till föräldrarna iallafall ett par timmar på eftermiddagen.

Söndag blir de julbord eller liknande på jobbet för oss anställda. Alltid lika mysigt när vi har våran årliga julträff. Alla samlas, äter lite, dricker lite och umgås innan julen. Inte för att vi inte kommer ses då vi har dom mest hektiska dagarna kvar. Juldagen, annandagen och trettondagen. Men man får iallafall kramas o umgås utan att behöva pass upp på någon. Ska bli riktigt mysigt. Så om jag inte bloggat innan dess så återkommer jag om hur de gick.

Ta hand om er
 







































Kommentarer
Jackeline Perez

har du alla dina klappar nu?

i fredags var jag ute, igår sov jag hela dan! idag blir det lunch med pappa :)

kram

2008-12-21 11:50:25
URL: http://perezjackeline.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0