Förutfattade meningar

Har haft rätt trevliga gäster idag, eller så är de så att jag kanske bara mött folk me ett grymt serviceminded sätt och gjort mina gäster glada, vad vet jag ?!
Fick beviset på att Stockholmare inte är så dryga som alla säger. Har umgåtts mycke med Stockholmare och aldrig fått intrycket av dryghet eller något i den andan heller men folk har alltid sagt till mig: Liza Stockholmare som är så dryga
Tänkte att de kanske va för att de va mina vänner dom är så trevliga men ack nej.
Idag hade vi kanske 30 gäster varav 25 av dom va från Stockholm. Vissa va studerande och vissa va på genomresa via jobbet. Sånna Grymt trevliga gäster som jag haft idag har jag sällan haft. Ännu en gång kan de va att jag va extra trevlig men de spelar mej mindre roll.

Detta fick mig genast att tänka på vilka förutfattade meningar man har om folk. Dom som säger att dom inte dömmer ljuger. Alla gör de mer eller mindre.
En rakad, vältränad, tatuerad kille är genast på något sätt kriminell
Någon med mycke pengar är snobbiga
En blond tjej med silikon är utan tvivel en bimbo

Hur kommer de sig att man har sånna bilder av folk ? Är de inpräntat att man ska dömma folk efter utseénde eller bakgrund ? vad vet jag, jag vet iallafall att jag liksom alla andra kommer fortsätta dömma folk.

Kan inte annat än undra vad folk tänker när dom ser mig ? Jag tycker själv inte jag tillhör någon kategori!



Kommentarer
Satu

mm man skall inte ha förutfattade meningar. lättare sagt än gjort.. jag placerar dig i otroligt-vackra-ögon-kategorin :)



Sov gott!

2008-08-26 00:39:01
URL: http://knape.webblogg.se/
Liza

vad gullig du är Satu, då faller vi under samma kategori isåfall :)

2008-08-26 12:20:54
URL: http://lizagood.blogg.se/
Tinna

Tänk ni har så rätt bägge två!

2008-08-28 16:27:43
URL: http://knapskan.webblogg.se/
devil

hahaah fan flajz, om du bara visst hur många som haft förutfattade meningar om mig och placerat mig i fack grundat på mitt utseende :p

riktigt kul att höra efter man känt varandra ett tag!!

2008-08-28 18:35:41

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0