Dagsutflykt

Jaha minsann, dessa timmarna flög på bra fort *tittar på klockan* Ja de e ju redan eftermiddag.
Bror Jonas ringde o väckte en mycke trött lillasyster runt 08 snåret, jobbade igår så ja va väl inte jätte glad över o få telefonsamtal. Visst de finns en funkion, hmm..vad heter den ?! Jo ljudlös ... Men men de är mer än jag förstår när ja går o lägger mej på natten.

Hur som, han ville ha sällskap till Gällstad och Lager 157. Jag kan ju inte direkt påstå att jag är sen på o hänga me när de gäller att bränna pengar. Så givetvis steg ja upp fortare än kvickt o va färdig lika fort. De är mäkta imponerande hur snabba vi tjejer är när de behagar oss. Annars har vi, eller iallafall jag, en tendens att dra ut på tiden me dusch, smink och kläder. Känner någon igen sig tro ?!

Dricka kaffe, ut me hunden och så va de dags för avfärd från Borås. Älskar att åka me min bror för han har en mycke fin ny saab me Bra musik. Fort, ja de går de!

Det va en rätt rolig resa faktiskt. Ska försöka att sätta er in i de.
Vägen mellan Borås och Dalsjöfors har jag åkt innan och den är inte så imponerande så den biten kan vi hoppa över egentligen.
Men när man börjar närma sig skogarna innan Gällstad så fick vi syn på en rolig upptäckt. Vi mötte en polisbil och två polismän, varv en höll i en varningstriangel som han va på väg att placera ut på vägen. Vi trodde att de hade skett en olycka och saktade ner avsevärt. Men när vi kommer närmre så brister jag ut i en hysterisk skratt attack då jag ser att Polisen är olyckan. Dom har uppenbarligen kört på tok för fort och kör av vägen. Där står de två mycke skamsna poliser med en bil i diket. Kuligt!

Efter denna lilla incident kom vi till en sjö. De var så oerhört vackert att jag nästan faller i en liten dvala i tanke på den. De va täckt av snö på alla träd och marken. Solen strålar högt på himlen och reflekteras i sjön. Helt vindstilla och så oerhört vackert. Blev kär i den platsen, platsen vid sjön.

Såå nu får de räcka me min dravvel om denna vackra plats.

Brände över 2000:- idag, på vad undrar man? De enda vettiga ja köpte var ett par skor för 1000:- men vad gjorde ja med den andra 1000 lappen. Ja ja man lever bara en gång säger dom och alla julklappar e ju inhandlade så ingen skada skedd.

Nu ska jag dricka kaffe och mysa med mitt djur. Ta hand om varann

- Liza

image4

(Ovan: Min underbara Diva ligger o sover)

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0