Sankta Lucia skänk mig en tia ...

Så va de den tiden på året, då en ljusklädd kvinna kommer skridandes o sjunger vackert. De e mysigt me Lucia tycker jag. Men ja tror de va mysigare som barn, eller iallafall som förälder till små barn. Nu går hela denna högtid ut på att supa, vilket "barnen" kanske tycker e kul men föräldrarna har nog ändrat uppfattning och istället för o titta på sina barn i Lucia tåget så får dom hålla koll på dom ute istället.

Jag ska iallafall jobba idag, börjar 15 så de betyder att jag iallafall slipper vara kvar till stägning. Har bestämt att jag ska ha glitter i håret, lite lucia känsla får man ju faktiskt se till att ha. Så långt sträcker jag mig i år.
Jag är glad att de inte är julbord idag iallafall, sista helgen nu fredag-lördag. UNDERBART! Tycker inte om att servera under julborden faktiskt, mycke slit är väl de enda de går ut på för oss servitriser. Kan ju inte påstå att jag ser fram emot julbordet den 24:e december, där man själv är "gäst". Tröttnar inte på julmusten iallafall, de är de som räknas! Nog tjatat. Ska mysa me Diva o kolla på Ellen DeGeneres.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0