Glöm inte att må bra

De är mycke på dagarna sedan våran älskade dotter kom till världen. All fokus ligger på de lilla livet och man hinner liksom inte riktigt känna efter hur man mår. Joline ammas ju bara och detta gör att såklart sömnen blir lidande. Detta har gjort att jag utan att ha märkt de inte varit på samma humör som innan. Inte lika glad och sprallig och framförallt gentemot min underbara sambo. Jag har alltid varit stark och jag tror att jag känt att jag måste visa mig så stark hela tiden. Givetvis behöver jag inte de! Detta kom jag på igår och idag mår jag så mycke bättre. De enda jag behövde va att stanna upp och fokusera på mig oss. Efter att jag och Castor pratade igår så känns allt precis som de ska och kärleken till min familj blev starkare. Glöm inte att må bra och ta hand om varann, de krävs så lite för att vårda de man har.
Så idag satte jag mig och pysslade ihop några må bra lappar.

De kommer sitta en ny lapp på ytterdörren varje dag. Små kärleksförklaringar och saker att ta med sig under dagen. Ett lätt sätt att visa sin uppskattning till varann . . .

Kommentarer
jonna

vet vad du menar med att visa sig stark, jag är iof tvärtom. väldigt stark men enormt lätt för att visa och ta fram mina känslor. Det är enormt viktigt att prata om hur man känner, oavsett om det är bra eller dåligt! tack för idag förrestem! :) kram ifrån mig o joel

2011-02-07 18:25:55
Madeleine - Mamma till Lova

Vad gulligt! Det är så viktigt att visa uppskattning för varandra, sånt som lätt glömt bort när man är nybliven förälder.



Och vad tusan är det med männen egentligen? Varför ser de inte det underbara i att fota och framför allt ha fina bilder? :D

2011-02-07 20:04:12
URL: http://madeleines.se
Madde

Så sant att man glömmer bort sig själv och framförallt varandra allt kretsar ju runt det lilla livet.det är åxå viktigt att fixa barnvakt så man kan hitta på saker man tyckte var kul när man var bara två

2011-02-07 20:55:55
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
i min lilla lilla värld

hahhaa Du e ju rolig =)



Tack för grattis

2011-02-08 08:31:39
URL: http://saratilling.se
Jessica - Mamma till Melwin

Hej fina ni =)



Bra tips där.. Visst är det lätt att "tappa bort sig själv och varandra lite" man lägger all fokus på sin liten och det skall man ju givetvis göra.. Men som dus kriver så måste man ibland stanna upp och tänka efter ett par gånger....



Hoppas nu mår fint och att er vecka blir toppen.. KRAM

2011-02-08 09:10:31
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Mikaela - gravid i vecka 39

Skönt att du stannade upp lite, och att du sedan pratade med sambon om det :) Det där med lapparna på ytterdörren tycker jag låter som en jättebra idé!

2011-02-08 09:20:08
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/
Mikaela - gravid i vecka 39

Tack :)



Ja, jag tror det är lätt eftersom man, som du säger, lägger fokusen på den lilla istället för en själv. Och då är det lätt att glömma både tid och rum.

2011-02-08 09:44:32
URL: http://mikaelalindebrand.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0