Skratta eller Gråta ?

Godmorgom, sovit gott ?
Jag och Joline känner oss utvilade och glada med strålande sol utanför fönstret.

Igår var vi och tog prover, dom sista? Ja vem vet. Hon charmade sköterskan så som bara hon kan och när vi kom sa hon: Ja de är hon som bara fnittrar hela tiden.
Provet var inga problem, Joline märkte inte ens när hon stal bloddroppar från hennes lilla finger. Vi vägde henne och nu börjar hon bli en liten knubbis - 5160 gram. Men ändå känns hon så näpen!
Innan vi gick sa hon att läkaren ringer oss om provsvaren under kvällen. Jag och Castor tittade på varann då dom har sagt de alla gånger vi varit där men i slutändan har vi fått jaga dom. De är ju inte de lättaste då dom stänger vid 17. Dom är där dygnet runt, men de går inte nå dom! De kan man knappt innan 17 heller så ...
Givetvis ringde ingen igår heller så jag ringde imorse. Fick efter många om och men tag på avdelningen och en sköterska som va helt borta och visste varken ut eller in. Hon knappade på datorn och såg inte att vi hade varit där ens. Inte förrän jag röt till och sa till henne att hon fick ta fram Jolines provsvar då jag vet att dom finns i datorn och visst gjorde dom de.
Levervärdet ligger på 1.01 och de får max ligga på 1.19 så de är kanon bra. Alla andra prover var också jätte fina men jag hoppas ändå att en läkare ringer under dagen och säger hur vi ska göra nu... Vi får se!
Sjukvården är ett skämt och denna veckan ska vi titta på möjligheterna att skaffa en privatläkare ..

Men till nåt kul ... Håll utkik vid lunch, då kommer de en garanterat rolig tävling nu när de har pratats så mycke om skor här i bloggen ...


Kommentarer
Hanna Z

Men Elliot och Joline är ju födda med bara ett par dagars mellanrum så det är ju mkt möjligt att dom båda är i det tredje språnget nu. Idag och resterande kvällen igår var/är Elliot dock på kanonbra humör. Men som du säger så skiftar det snabbt. Han skriker dock inte så mkt utan gnäller mer. Vi får väl se hur det artar sig:)

2011-03-15 10:27:58
URL: http://hannaz.se
Linda

Haha, håller med. Hoppas ni får en fin dag.

2011-03-15 11:03:42
URL: http://kameralins.blogg.se/
Linda-Blivande Mamma

Okej bäst för dig att den 17:e stämmer nu hoppas HS kan sätta lite sprutt på grejorna;)

Jaaa tävling!!!Jag delar ut en rabattkod i min blogg nu kanske kan vara ngt för dig;)

Gott att provsvaren var bra med!

2011-03-15 11:55:31
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Tess

Stackars lilla..

Hur kommer det sig att hon kan ha för höga värden? Skönt om ni slipper gå mer, vården känns som ett skämt ibland..

2011-03-16 18:17:30
URL: http://kakaombord.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0