Förlossningsbrev

Idag satte jag mig o skrev ett litet förlossningsbrev som jag tänkte visa för BM nästa vecka. Egentligen tycker ja de känns lite onödigt med tanke på att jag har ju ingen aning om hur jag kommer vilja ha de den dagen de gäller. Men här kommer de iallafall, kom gärna med synpunkter.


FÖRLOSSNINGEN

Jag ska försöka få ner lite önskemål och tankar angående förlossningen. Detta är vårat första barn så vi har ingen aning om vad vi har att vänta oss. Jag kan inte påstå att jag är särkilt rädd inför själva förlossningen men såklart vill jag ju att den ska vara så smidig och lätt som möjligt.


Jag har ett enormt stort stöd i min sambo/pappan till barnet Castor och att han är vid min sida hela tiden är A och O under förlossningen och efter likaså. Jag vill att han ska vara delaktig under alla delar av förlossningen och jag vill att personalen håller honom underrättad om vad som händer då jag inte vet hur jag kommer att vara under själva förlossningen.


När de kommer till bedövning vet jag egentligen inte vad jag ska skriva. Bortsett från lustagas så känner jag just nu att epidural är den enda bedövningen jag vill ha. Jag och Castor har gått profylax kurs och jag hoppas kunna använda mig av andningen under förlossningen. Men som sagt, mycke kan ju ändras fram tills de är dags att föda.
Om de finns möjlighet så hade jag gärna velat ha ett rum med badkar.


Jag litar väldigt mycke på personalen på förlossningen och tror att dom kommer göra ett fantastiskt jobb. Jag vill att dom försöker hålla mig underättad under alla förlossningens skeden så gott de går.

 



Kommentarer
Maria

Med mig är det bara fint:)

Vad hittar du på ikväll då?

2010-12-03 18:22:58
URL: http://gossimia.blogg.se/
Linda

Ja jag längtar jag med :) Känner mig lite nervös, men ändå rätt lugn. Tror att ju närmare förlossningen jag kommer så blir jag lugnare. Men visst, vissa dagar så kan jag få lite smått panik haha men det är inte fota.

Idag lyckades vi köpa ett skötbord, det har varit slut på ikea varenda gång, men idag kollade jag lagret och vad fanns där :) Så nu har lilleman ett skötbord på övervåningen och sen en skötbädd här nere i tvättstugan :)

Slippa springa omkring mitt i natten, risk att ramla i trappen eller nåt.

2010-12-03 18:25:14
URL: http://iampregnant.blogg.se/
Micaela

Vad bra skrivet det var! Jag har funderat jätte mycket på det brevet men kännt att jag inte vet vad det är man har att vänta sig, det kommer göra ont och ut ska den men förväntningar och annat känner jag inte att jag har eftersom jag inte vet vad det är frågan om riktigt. Du verkar vara inne lite på samma spår och det kan nog vara bra att informera BB om även detta. Mycket bra skrivet!

2010-12-03 18:31:35
URL: http://micaelahopstadius.blogspot.com
Angelica

Be om sen avnavling. Elr iaf läs om det och ta ställning sen. tex här http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4710491



Sen vad de än säger, ta absolut inte kvaddlar!!!! Det är fruktansvärt, föder hellre barn utan bedövning igen än låter dem sätta det. En halv dos lyckades de med sen sparkade jag bort henne o fick ett psykbryt på henne. haha.

2010-12-03 19:28:39
URL: http://angelicaheltenkelt.blogspot.com
Jessica ♥ Gravid

SV: Tack vad gullig du är :)

Hoppas du får en härlig lördag!

2010-12-04 11:44:36
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0