Funderingar från Borås

Vart ledig, på tok för länge kändes de som idag. Började efter 4 dagars ledighet me att jobba då de va match. Fotbolls supportrar är inget roliga, är nog inte ensam om att tycka de heller. Skriker och har sig och blir otrevliga om "deras" lag inte vinner. HELVETE de är bara fotboll och tro mig som här inte att ni skriker: "passa bollen", "han är fri" , "domarjävel de va ju offside".                                             I got news for you, de är tv!

Nästa onsdag ska fröken Liza upp till Sthlm och härja. Våran kära kökschef ska på nåt äventyr i USA och ska flyga från arlanda på morgonen. Så de blir till att dricka kaffe och ta en nattlig roadtrip till sthlm. Ska bli kul faktiskt, har lurat med mig Jennifer också så vi får väl stanna och utforska staden lite när vi väl är där. Så ser ni två förvirrade själar irra omkring på någon gata i huvudstaden så är de bara vi som utforskar.

Satt och pratade me Johan förut och han skickade en uppsats, han skulle skriva nåt liknande. Ju mer jag läste och ju mer jag pratade me honom insåg jag att de fan är dags för mig att börja studera. Eller iallafall göra något annorlunda med mitt liv. Jobbat som servitris i 6 år i princip och tyvärr (eller tyvärr o tyvärr) så är de ju också de jag är utbildad till. Frågan är vad jag vill göra, för just nu har jag ingen aning. Vet bara att jag inte vill jobba som servitris i 6 år till. Vet också att de finns en rädlsa, en rädsla till att våga pröva något nytt. De där steget är för mig extremt tungt då jag har en någorlunda trygghet. Någon som har förslag ?


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0