Blåljus och osvenskhet

Ja igår jobbade jag me Mana, ni som läst min blogg vet hur kul jag tycker de är att jobba me henne. Riktigt sjuk människa. Hon låter mig köra hennes bil o sånna roliga saker som andra är för fega för, de e kul me folk som inte e så mesiga. Tror de är för att hon inte är svensk, vi svenskar är rätt tråkiga o präktiga. Ska bli mer osvensk, ska göra mer crazy saker. Från o me nu är jag Liza den icke svenska as roliga personen från ett exkotiskt land.
Iallafall .. Hon är så snäll o kör hem mig nästan jämt och igår va inget undantag. Men när vi körde från jobbet så la sig en bil bakom oss, spooky. Givetvis är de polisen, alla är rädda för dom när dom dyker upp. Iallafall jag, ännu en svensson grej. Mana sa lugnt att hon inte hade körkort men vi trodde heller inte dom skulle stoppa oss. De gjorde dom! Mitt på kungsleden börjar dom tuta o blinka o ha sig. Mana blåste o ja satt o kallsvettades som om ja hade gjort nåt fel, tänkte genast på när ja slängt skräp på gatan o serverat för fulla personer och sånt. Mana cool lugn. Säger som de är att hon inte har körkortet med sig, blåsre snällt i polisens alkotest och de visade inget. Dom var snälla, vi fick åka utan något vidare väsen. Lite fnissiga så som vi tjejer är åkte vi vidare och pratade såklart om detta hela vägen hem. Kuligt nu i efterhand när kallsvetten lagt sig.

Så idag jobbade jag min sista dag för denna veckan, älskar korta veckor. Åker till mina föräldrar imorn, tar med mig vildjuret Diva på semester till min underbara mamma o pappa ♥
Pappa ska följa mede mej till tre affären o hämta ut min nya telefon eftersom dom vägrar o ge den till mig om inte min pappa visar sitt legetimation, abbonemanget står på honom för de tecknades innan ja fyllt 18. Men de är jag som betalar räkningarna. Tycker inte jag gör annat än o bråka me dom på tre. Kund"service" är fan riktigt riktigt hjärndöda, men han som stod i butiken fick mig att smälta för tre igen. Riktigt trevlig kille, en iloge till Cedrik på tre affären på torget i Borås.

Fredag, imorn blir de ju nu eftersom klockan är över 00 så har ja halkkörning. håll tummarna för mig. Är inte nervös direkt men känner mig inte heller laddad. Kanske kommer så småningom. Tror de som klämmer mest är de att jag faktiskt måste gå upp AS tidigt då jag ska vara där 07.45.

Nu ska jag krypa ner brevid min enormt underbara Sambo ♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0