Helgsummering från en lite förnedrad fröken

Ja ännu en lönehelg är avklarad för min del, denna värre än någonsin. Märkte att folk gått runt o väntat o väntat på sina pengar i 1 ½ månad. Tror t.o.m att dom som haft skulder efter julhelgerna skiter i att betala dom för att unna sig en efterlängtad karatefylla. Hade fullbokat i fredags så matgäster va de gott om + att vi hade dubbelsittningar på en herrans massa bord, däremot så är boråsare inga fredags männsikor så de va rellativt lugnt faktiskt. De togs igen me råge i lördags me lite matgäster o en helvetiskt massa drickagäster.

I  fredags hade vi som sagt fullbokat med matgäster och jag var en av dom som skulle servera i matsalen och däruppe hade vi dubbelbokningar på nästan alla bord. Så innan mitt o Davides sällskap från flügger färg på 50 pers skulle komma kl 21 hade vi fullt upp med massa små sällskap. Man får ju offra sig för att chefen ska va liiite nöjd med att ha anställt mig. Hade b.la ett gäng på 8 pers, jätte trevliga tjejer o killar så ja försökte mitt bästa med att ge dom bra service med den lilla tiden jag hade. Tog dricka beställning o efter de även maten. maten fick rätt fort för de va rätt okomplicerad mat så. Tog 3 av hamburgarna o sprang upp för den oerhört långa, INTE ergonomiska trappa (hoppas på att chefen läser detta) och som säkert alla gjort nångång missade jag sista trappsteget. Ja vad ska jag säga egentligen?! All mat låg på golvet och jag i den. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när ja låg där o inte ville ta mig upp. Fick en mer eller mindre fullsatt matsal att brista ut i gapskratt. Mina "underbara" kollegor ställde sig och pekade o skrattade lika gott dom. Lite lätt förndedrad där på matsalsgolvet sprang ja ner till köket och brast ut i en oerhörd skattattack även jag. Folk fnittrade gott när ja visade mitt olycksdrabbade ansikte efter en lååång rökpaus. Inte nog me de, ja glömde en av deras desserter, SAMMA SÄLLSKAP. Fattar fortfarande inte att dom dricksade så bra, underhållning kanske ?!

Lönehelgen är över, jag underhållde alla på mitt arbete och fick dom något att prata om som höll ända till söndag morgon. Känns som jag åstakommit en hel del denna helg. 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0