Vill du ha en Get utav mig ?

Nu ska ni få höra nåt spännande. Jag vaknade i morse (11) och tyckte de va störande ljust i sovrummet. Gissa varför ?! Jo förstår ni, de va strålande solsken! Fick skynda mig upp och passa på att inte ta på mig så mycke kläder som man annars gör. Så idag gick jag ut med träningsbyxor och en tjock kofta, så nu har jag massa spralliga vårkänslor nu som ska släppas ut på alla mina kollegor.

Igår va en hektisk dag på jobbet. Borås stolthet Bhc (boråshockeyklubb) skulle spela hemma match mot leksand så vi hade full rulle innan matchen. Vi hade 100 hungriga supportrar o allt va de va som skulle äta innan matchen. 100 öl och 100 hamburgare skulle ut och fort skulle de gå. Ja vi sprang som förvirrade hönor för att hitta rätt bord och rätt person på just DE bordet då alla kom olika tid. Alla fick sin mat och va väl i stort sätt nöjda. Tyckte synd om dom som kom in som "vanliga" gäster, dom fick vänta läääääänge på sin mat. Tur att man kan koppla på charmen och använda meningen "jag bjuder på denna" t.ex en kopp kaffe eller ett vitlöskbröd. Folk gillar saker som är gratis så de kan man alltid spela med. Mina gäster gick därifrån mätta och med ett leénde för att servetrisen BJÖD på en kopp kaffe som kostar oss ..hmm praktiskt taget inget alls.

Pratade med Mazni igår för hon ska resa till Thailand snart o hälsa på hennes kusin b.la. Hennes kusin har fått barn och dom ska ha någon ty av dopceremoni, inte som vi svenskar har utan myyyyycke annorlunda.
Vi har ju de i kyrkan, skvätter lite vatten blaha blaha åsså får ungen presenter typ. Så gör man inte i Thailand. Där köper man en get till barnet. Ja en get! Då ska man välja ut en get till barnet och sen ska den slaktas som en liknelse till våran dopceremoni i Sverige. Underligt !

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0