Borta Bra Men Hemma Bäst

Helgen som varit har fröken tillbringat i Dalarna- Borlänge och Rättvik. Borlänge verkar ju inte vara den roligaste staden i Sverige direkt. Nästan så jag saknade Borås när jag va där och då är de illa. Hursom, vi sov bara i Borlänge så de spelade mer eller mindre roll. Vi skulle till Dalhalla i rättvik och titta på P-floyd vilket va sjukt bra. De va häftigt att sitta där i "gruvan" och se denna riktigt bra show.




När man åkte bland husen i Dalarna kunde ja inte annat än o reflektera över hur i mina ögon "Svensson" de va där.  ALLA då menar jag verkligen ALLA husen va röda me vita knutar. Visst de är väl jätte gulligt men.
Röda hus med vita knutar, vita staket, stor studsmatta, volvo, husvagn så såg de ut vart man än vände huvudet.
Funderade över detta i princip hela vägen hem,  ju mer ja tänkte på de ju mer klingade "Svensson" illa i mina öron.
Jag får helt enkelt se vart jag slutar när de är dags för mig att stadga mig med hus och hela den baletten.

Va nere och handlade precis, tog mig tid att släpa fötterna efter mig och vara en sådan som alla hatar. En som glor på folk o drar fötterna efter sig. Njöt!
Jag känner igen ansikten ganska bra så när jag såg vissa av folk som brukar vara på mitt jobb i nyktert tillstånd, inte me killen/tjejen dom va me helgen innan så skiner jag upp. Skadeglädje eller vad man nu vill kalla de men vetskapen att JAG vet vad dom tror att ingen har koll på, de får mig att flina för mig själv.
De är en av fördelarna med migg jobb, man ser så mycke och vet så mycke om folk som do inte har en aning om. Eftersom folk är onyktra hos oss så känner dom inte igen oss utan arbetskläder.
Fortsätt drick sprit o förgyll min vardag!

Kommentarer
Lucas

Fan va cool bild.

Är den sådär orginal eller har något lekt med svartvit/färg i PS?

2008-09-01 23:35:45
URL: http://lucasbejvall.blogg.se/
Liza

Nej bilden är orginal :)

2008-09-02 00:27:11
URL: http://lizagood.blogg.se/
Jonte

härligt det verkar, jag skulle vilja gå på konsert där någon gång, har ört att ljudet o stämmningen ska vara underbart.

// Jonte

2008-09-02 16:20:39
URL: http://lkpgjonte.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0