Ekonomiskt oberoende ?!

Jag är ledig idag, njuter av min ledighet idag mer än NÅGON annan dag. Behövde verkligen vara ifrån jobbet idag, hade nog kanske kräkts på nån annars.

har funderat ut hur jag ska kunna bli ekonomiskt oberoende, någon som har ett tips ?
Jag är inte såpass kreativ att jag kan uppfinna något som skulle ge mej multi mega mycke pengar.
Jag har ingen direkt talang som jag kan livnära mig på heller.
Ska man behöva jobba som ett as för att spara och snåla för att när man är runt 60 kunna leva på besparingarna och leva gott?
Någon som bara kan ge mig pengar som jag kan leva gott på och jobba lite för ja tycker de är kul inte för att ja måste ?

Kommentarer
Tinna

Ja du kära Liza... ekonomiskt oberoende är nog en dröm att stilla bedja om....och du är nog inte ensam om dessa tankar. Nu är livet sådant att vi måste kämpa som små blå fram till vår pension, placera våra små besparingar rätt så att de ger utdelning den dagen vi slutar jobba, leva ett liv med stora inkomster och små utgifter.... Visst är det ett slit... fast å andra sidan när jag ser tillbaka så har det varit en massa positiva saker också med allt detta slit och släp. Jag tror dessutom inte att de som är ekonomiskt oberoedne mår så himla mycket bättre än vi andra dödliga. Stor, stor kram från henne som nu nått de 60 åren du skrev om som trots att jag har åldern inne fortfarande inte är ekonimiskt oberoende!

2008-08-21 08:32:07
URL: http://knapskan.webblogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0