Härlig Dag

Klockan är strax efter 12 och jag är nyvaken, NYVAKEN! Sällan jag sover så länge men de blev sent efter jobbet igår också. Mycke man ska prata om, dricka lite vin och äta lite ost.

Min kära svärfar kom o ringde på dörren precis, han e så mysig. Han lämnade en adventsblomma och en grymt bra julkalander. Hoppas på högvisnt så ja kan köpa en av mian bilar, antingen Audi Q7 eller BMW X5. Eller varför inte bägge två ?! Nog drömmande om de. Älskar iallafall mina svärföräldrar.

Vart ledig i två dagar så de va rikigt kul att komma till jobbet. Hände en så grymt rolig incident igår också.
Va en rullstolsbunden kille som ville ner till dansgolvet o vi är ju inte dirket handikapsanpassade så han fick åka varuhissen ner, den vi åker om vi ska till vårat omklädningsrum b.la. En av kockarna skulle ner och erbjöd därför att eskortera honom till dansgolvet som man också kommer till den vägen. Vi har ju nyligen byggt ut och har därför två dansgolv som går ihop med varann. Där inne finns inga trösklar vilket är lättare för en rullstolsbunden att ta sig igenom. Där rullar våran kära kock in honom, stänger dörren och går. Nu är de bara så att de nya dansgolvet va avstängt denna afton och där inne i mörkret sitter killen i sin rullstol och kommer ingenstans. Han skriker o skriker men den höga musiken från de ordinarie dansgolv är så högt så ingen hör honom. Efter ett tag så börjar hans vänner undra vart han är och ringer. HeHe.. Detta va historien som gjorde hela min kväll igår.

Så klockan är 12.40, ska bädda sängen o lite sånt ...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0