Beröring


Satt och pratade med en nära vän nu på morgonen. Vi halkade in på de här med gitermål och förlovning.
Började då fundera o fiska efter mina värderingar om just giftermål o ringbyten.
Som liten flicka ville jag gifta mig, vit klänning med långt släp, slöja, orgelmusik, dans o diamanter. Men allt eftersom åren gick så blev jag allt mer skeptisk till de här med bröllop. Mitt argument va just att de är på tok för lätt att skilja sig och allt för många tog denna utväg. Vill man verkligen gå igenom en plågsam skiljsmässa?

Har nu träffat en kille, eller vi har varit tillsammans i 1 ½ år nu men de känns nytt. För första gången sedan jag var ett litet barn har mina tankar om gitermål ändrats. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig de. Denna kille har berört mig på ett sätt som jag trodde va omöjligt. Bor ihop med denna kille, vi har våran underbara hund tillsammans och vi har faktiskt t.o.m bytt ringar med varann. Kanske något som leder till ett giftermål längre fram i livet. De återstår att se.

Om man möter en person vars närhet berör än på ett sätt som är obeskrivligt, då är man lyckligt lottad. Det är jag!

Det är interessant att se hur man formas i livet. Personer man möter, händelser man råkar utför, motgång, framgång. Allt som händer runt om dig formar dig till den du är. De du älskade som barn kanske du en dag kommer hata som vuxen. Eller också kanske kärleken till något som du brann för som liten kommer tillbaka ju äldre du blir.

                                                                             Ta hand om varann
                                                                                         //Liza

image3

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0